Cik lielus ienākumus var gūt “Bolt” taksometra vadītājs vienas nedēļas laikā? Viens no platformas šoferiem, kurš vietnē “TikTok” pazīstams ar segvārdu @taspatsarmins, publicējis video, kurā detalizēti dokumentē savu darba nedēļu, atklājot precīzu summu, ko šajā laikā nopelnījis.
Nedēļa sākās ar diviem reisiem, katrs par 13 eiro. Taču drīz vien radās problēmas – automašīnai salūza kondicionieris, un karstā laikā turpināt darbu nebija iespējams. Tā kā nevienā Rīgas servisā tajā dienā nebija pieejamas vietas, nācās doties uz Sēliju, pavadot laiku ceļā. Tā kā pēc remonta laika darbam vairs nepietika, šīs dienas ienākumi palika 13 eiro apmērā.
Otrajā dienā grūtības turpinājās – šoferim pašam bija jānodarbojas ar kondicioniera uzpildi un citiem tehniskiem remontdarbiem. Arī šajā dienā nebija iespējams nopelnīt. Tikai trešā diena bija pirmā pilnvērtīgā darba diena. Pasūtījumi sekoja cits citam, taču uz dažiem klientiem bija jādodas bez pasažieriem, kas palielināja nobraukumu bez ienākumiem.
Viens no braucieniem bija uz Ķekavu – tādā gadījumā atgriešanās ceļš jāapmaksā pašam, jo pasažieri šajā virzienā ir reti. Pie kāda lielveikala nācās pavadīt pusstundu, gaidot nākamo klientu – šoferis atzina, ka tieši šī bezdarbība ir visnepatīkamākā daļa darbā. Šajā dienā viņš nostrādāja 5,5 stundas. Patiess prieks bija par “Bolt” piešķirto bonusu – 140 eiro, taču, kā viņš norādīja, šādi bonusi ir reti, tāpēc tos neiekļauj pamata ienākumos. Reāli šajā dienā nopelnīti 75 eiro pēc komisijas atskaitīšanas.
Ejot mājās Bauskā, uz ielas pamanīju bezpajumtnieci — tā izrādījās mana bijusī sievasmāte
Ceturtdien viens no reisiem bija uz lidostu – šoferis uzskatīja to par izdevīgu maršrutu, jo klienti par iebraukšanu maksā 2 eiro komisiju, lai gan realitātē šī maksa pašam nav jāmaksā, tāpēc visa summa paliek viņam. Kamēr gaidīja nākamo klientu, nācās stāvēt ceļa malā kādā nomaļā vietā. Dienas laikā nācās arī vest kādu vecmāmiņu, pēc kuras mašīnā ilgstoši bija jūtama nepatīkama smaka – nācās pusstundu vēdināt salonu, taču šoferis uzsvēra, ka šādās situācijās nav pieņemami izsēdināt pasažieri. Šajā dienā viņš strādāja 8 stundas un 11 minūtes, nopelnot 112,55 eiro pēc komisijas.
Piektdienas tiek uzskatītas par visienesīgākajām dienām, tāpēc šoferis nolēma strādāt visu dienu un arī daļu nakts. Viens no reisiem bija līdz Salaspilij, taču šoreiz paveicās, jo uzreiz sekoja pasūtījums atpakaļceļam. Kopā šajā dienā nostrādātas 9 stundas un nopelnīti vairāk nekā 147 eiro.
Tā kā nedēļas sākums bija neveiksmīgs, šoferis nolēma strādāt arī brīvdienās. Sestdien izrādījās visienesīgākā diena visā nedēļā – pasūtījumu bija daudz, tostarp arī iepriekš rezervēti. Kopējie dienas ienākumi sasniedza 160 eiro.
Lasi vēl: Šodien pludmalē atradām šīs dīvainās lietas, bet tikai vēlāk uzzinājām kas tas patiesībā ir
Svētdiena sākumā šķita cerīga – tika veikti 7 pasūtījumi, taču pēc tam nācās veselu stundu gaidīt nākamo. Dienas darba ilgums bija 3 stundas.
Nedēļas kopsavilkums:
Kopumā nedēļas laikā tika nostrādātas 35 stundas. Bruto ienākumi sasniedza 538 eiro (bonuss nav ieskaitīts). Dzeramnauda – 5 eiro. Pēc nodokļu, automašīnas amortizācijas un degvielas izdevumu atskaitīšanas paliek aptuveni 270 eiro. Tas nozīmē, ka stundas neto atalgojums ir nedaudz mazāks par 7,50 eiro.
“Manuprāt, tas ir labs rezultāts, ņemot vērā, ka Latvijā ir daudzi darbi ar vēl zemāku atalgojumu. Taču viss atkarīgs no tā, kāda ir tava mašīna,” norāda šoferis.